söndag 19 december 2010

Snön från ovan

bäddar in hela världen i ett vitt,lätt, fluffigt täcke.Så här ska det se ut! Nu är det riktig vinter. Bra skoterföre. Snösvängen har fullt upp. Likaså vår lilla röda traktor. Gubben har installerat nån form av värme och gjort en "tätad" traktorhytt så nu stormtrivs han och fryser inte alls. Det är ju bra. Nu stundar julen snart och en massa bestyr är det, de här sista dagarna. Letade en juklapp till min kollega. Insåg att jag ändå vet alldeles för lite om henne trots vi jobbar tillsammans varenda dag. Att jobba så nära varandra så mycket och ändå aldrig kunna umgås så som arbetskamrater gör.Det beror inte alls på oss. Det beror på våra arbetsförhållanden, villkor eller vad det nu kallas. Jag hoppas att hon gillar klappen. Letade först en helt annan sak men fann den inte. Det fick bli den här. Det är iallafall sånt man inte köper åt sig själv för att man inte nänns göra det. Tror jag. Ah, skitsamma. Nu e det gjort, iallafall! Slog in två av Kottens klappar. Det är kul slå in julklapparna. Har köpt en liten julklapp till Lilla Mamman som hon inte har och jag anser hon behöver. Den står inte på hennes önskelista, om ni undrar...köpte den ändå.

Härute dalar snön ner på alla taken....
Alla sover. Både stora och små. Endast jag är vaken....

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Skönt för dig att få slippa från jobbet några veckor och få vara hemma å dona och tänka på dig själv å din familj.Kram