lördag 4 december 2010

Hej världen!

Datorn tillbaka hos mig igen. Har varit utan hela veckan. Lånade ut den till lilla mamman som var i stort behov av dylikt. I och för sig så har jag haft fullt upp med jobb, knäckkokning och adventpyntning. I måndags var jag med bilen på däckkoll. Hade pyspunka på ett däck och väggreppet var uselt i högre hastigheter. Verkstan fixade punkteringen och balanserade alla 4 däcken. Nu är det nästan perfekt. Någonting är inte riktigt okej därbak, Jag känner en viss ... hur ska jag beskriva det? som om fälgen vore lite skadad eller nått. Som när man kör på de vita strecken i mitten sommartid. Knappt att det märks. Men det stör mig. Jaja, jag kan då inte göra mer. Gubben har fyllt år oxå i veckan. Middag och tårta blev det då.

Jobbade idag. Jobbar hela veckan måndag - fredag. Tvättar nu så det är torrt och klart för packning imorrn. Hoppas jag. Att det hinner torka till imorronkväll. Annars får jag väl åka hem måndagkväll och packa. Jomenvisstja! Imorgon kommer Kvitterills ribbotten. Ett tillfälle uppenbarade sig då en granne ringde och sa att de skulle på IKEA. Hurra för omtänksamma grannar! Jag hade inte suttit i sjön ändå. Min goaste, rara kollega skulle iväg dit längre fram så det hade fixat sig ändå. Nu gick det bara lite snabbare. Mhm, undrar var julaftonen blir? Och juldagen? Det är "borta"jul för en del av släkten. Jag har aldrig nån "borta"jul numera. Jag får kolla upp läget så jag får en hum om hur det blir. Hejsvejs!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Kul att du har datorn och gjort bort mycket julstök.
Det är ju IKEA tider nu så det fixade sig.Bra.
Kram