måndag 13 december 2010

Vilodag....

Gör just ingenting idag. Tvättar lite bara, ska packa för avfärd och veckans jobb. Mår bättre än igår. Men trött har jag varit, sovit mycket och länge. Jag blir så trött av att ha ont. Nu har jag inte ont längre iallafall. Tack Ipren!
Uschligt kallt är det ute. - 18 grader.
Jag ska leta fram långfilsingarna. Var jag nu har dem?
Diska ska jag göra också innan Gubben kommer hem.
Äta borde jag också. Har ingen matlust.
Det får bli nåt litet och lätt.
Ska kolla om det blir repris på luciamorgonen på TV. Missade den totalt.
Jag gillar inte riktigt luciavakan med tanke på att många ungdomar festar då. Ängslas alltid för att nån ska frysa ihjäl ute i snön.

Hoppas bilen startar snällt nu i kylan då jag ska till lilla familjens lya.
Ta väl vara på varandra.
Njut av glögg, lussekatter och pellerkakkom!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Mmmmmums med pepparkakor,grönmögelost, glögg, mandel å russin. Langkalliangen är aldrig fel när det är så kallt.
Hoppas att du känner dig piggare och mindre trött.kram