fredag 23 december 2011

Det ÄR mördande tråkigt att städa ...

....när man inte har lust. Och det har inte jag. Jag önskar mig 150 mil härifrån.
Att åse beskäftig karl i hem och kök är just idag enerverande. Jag är nog inne i en " vara själv" period. Hur bra tajmning är det NU! Jul och allt. Såg att hajna Theorin skrivit en ny bok. Jag ville verkligen köpa den pocketboken på ICA för att sen bara åka hem, ta mig en låååång promenad och sen lägga mig och sträckläsa boken. DET var vad jag VILLE göra. Och lojt sträcka ut mig riktigt efter att ha läst boken och hoppa i duschen för att sen känna mig som en ny trevlig männisch. Men jag köpte inte boken. Så jag är ingen trevlig männisch. Jag handlade istället en massa sill för hälften var oppätet när jag kom hem från Lilla familjen....den sill som skulle vara till sillsallaten. Jag städar. Jag tvättar. Jag fixar. Jag donar. Jag ÄR kungens lilla piga i den där jäkla visan...... ;-P

Inga kommentarer: