torsdag 29 december 2011

snö, snö, mera snö...

kommer det här idag. Vi hade en fin julafton allihopa hos brorsan och hans familj. Vi var väldigt många men det gick bra i och med att vi hjälptes åt. Kvitterill skulle också hjälpa till. Det sinkade lite förstås men vad gör det. Fick sköna julklappar i form av SNÖ och EDBLAD sv barnbarnen och Lilla mamman. Lilla familjen följde med hit och sov över. Juldagen gick åt till att spela monopol med rara Kotten. Det var riktigt roligt! Skjutsade hem dem och sov över där så lilla mamman kunde springa på mellandagsrea och fynda åt sig själv och sina barn. Åkte hem hit efteråt.

Nu händer det inte så mycket. Jag knogar på med lite av varje. Köpte en bok och tidning igår så jag har något att göra medans tiden går... Jag vill ha en massa fritidsgarn. Så jag kan sticka fler tofflor. Vill också beställa en massa tyger och sy. Vill måla och tapetsera, göra om trappen och lägga nya golv. Bygga mig ett nytt hus. Äh, drömma kostar inget....

Jag e glad så länge bilen går som det ska och inget går sönder här hemma. Man får vara nöjd med det. Jomenvisstja, jag var till hälsocentralen igår och fick remiss till sjukgymnasten. Ska dit nästa vecka. Dan innan jag åker till Malmö och hämtar Mojo.
Min väggpanel i köket blev inte målad innan jul. Och lär inte bli heller den närmsta tiden. Inflammationen i armbågen måste få bli bättre först. Med Mojo i huset blir det nog lite svårt att måla. Han e så nyfiken av sig. Vill vara med överallt.

Nu sänker sig den blå skymningen över skogen och vårt lilla hus. Jag ska tömma diskmaskinen, tvättmaskinen och tända några ljus och må gott.

Inga kommentarer: