torsdag 22 december 2011

Julklapparna klara!

Var också en sväng förbi apoteket. Där finns rooibos apelsin och nejlika. Köpte en påse. Dricker det nu. Det är ett te jag kan rekommendera! Mycket gott te. Lilla mamman jobbar på Smycka idag och imorgon. Jag hämtade Kvitterill på dagis. Det var alldeles tomt därinne men på andra avdelningen mötte jag en ur personalen. Frågade om Johanna var där. !!! I samma veva kom jag på vad det var jag hasplade ur mig. Åh, som om jag inte kan hålla reda på vad mitt barnbarn heter! Hasplade ur mig rätt namn och jodå, de var ute och lekte. Hämtade klämmiga tjejen som bara tar allt sådär självklart som bara hon kan. Hem och laga mat till tre hungriga barn. Då är det roligt laga mat! Kotten hade en kompis hos sig.
Jag har nu också fixat alla ingredienser till knytis-maten på julafton. Lilla familjen sover över här då. Så bra. Barnen har varsin chokladkalender här...Bara de inte får ont i magen. Men de är inte så farliga på godis. De kan faktiskt avstå och spara sitt godis. Det är ju bra.

Inga kommentarer: