fredag 23 december 2011

Fick toppennyheter idag och toppenpost!

Post från allrakäraste vännen i Skåne! Blev så glad av den. Nu börjar också nedräkningen till att hämta góa, mysiga katten Mojo ända nerifrån Skåne. O, så spännande!

För övrigt gäller det att städa hela huset, skala en massa potatis och lök, fixa mormor Fridas inlagda sill, knäck och annat diverse. Vädret artar sig också. -13 grader kallt var det då jag kom hem. Glömde ställa bilen i garaget. Det får jag göra nu ikväll.

Hm, hade en liten diskussion med Gubben. Jag har inte tänkt på att våra julaftnar tillsammans är "en döv tillställning." Jaa, jag är bortskämd med det. Så många andra teckenspråkiga är i minioritet vid sina släktträffar medans vi är i majoritet. Jag har inte tänkt så mycket på det. Alla våra barn är ju tvåspråkiga så de har inga problem alls. Bara gubben min kommer till korta eftersom han inte är tvåspråkig. Asch, det är väl inget att gnöla om. Han har det ju inte så vareviga dag. Det har ju vi andra. Julafton blir det hursomhelst och det är barnens dag. Vit jul blir det. Som alltid. God mat, Kalle Anka och klappar. Som alltid. Mycket teckenspråk. Som alltid. Undrar om nån ordnar med sik eller löjrom? Tror inte det. Det var Johannas "måste" på julbordet.
Lillgumman. O, vad du fattas mig.

( Det här skrev jag igår (torsdag) men av nån anledning publicerades inte inlägget..)

Inga kommentarer: