söndag 18 december 2011

Julen närmar sig...

åt ett riktigt delikat julbord igår i trevligt sällskap. Åt förståss alldeles för mycket. Men det var gott. Kom hem sent på kvällen. Innan julbordet hälsade jag på Lilla mamman en stund. Gick också husesyn i ett litet rött hus som var renoverat från topp till tå. Från nock till grund.Fick mig kaffe till livs och blev lite piggare av det. Innan kaffet kändes det som att jag mest behövde åka hem och sova mig igenom dagen. Ibland är det faktiskt bra att det finns kaffe. Det måste jag tillstå att det är.

Idag har jag hämtat ved. Eller snarare.... jag tog alla tomma vedbackar och kassar och fyllde dem. Nu snöar det. Det är inte torrt och kallt ute, Kramsnö och blött. Så jag bar ut bara två backar med ved till altan. Resten får stanna i vebon så håller sig veden torr tills vi behöver den. Gubben skottade infart och gårdsplanen hej vilt med traktorn mitt i allt. Så nu är gården skottad. Det skymmer nu. Klockan är två. Gatlyktorna tänds. Den blå skymningen lägrar sig över byn. Vackert.....

Nej, jag har än inga julklappar köpt...

Inga kommentarer: