fredag 16 november 2012

Det går åt rätt håll

Fick medicin utskrivet så nu blir jag bättre allt eftersom dagarna går. Skönt det. Annars händer det inte så mycket. Ska göra ett ryck och dammsuga, tvätta och så skriva två protokoll som legat länge och väntat på att jag ska ta itu med dem. Köksbordet är belamrat med allehanda papper, post och annat. Skulle suttit fint med ett arbetsrum i det här lilla huset.

Har inbokat träff med arbetsförmedlingen och en intervju för en tidning nästa vecka. Åker till Leksand nästa helg. Den här gången ska jag verkligen försöka packa minimalt. Vanligen packar jag alldeles för mycket. Utifall att... tänk om... vilket leder till att väskan blir vansinnigt, löjligt tung. Skärpning!

Bibliotekets böcker är utlästa. Tänkte lämna tillbaka dem på måndag men väntar med att låna nya tills den sista Elly Griffiths boken kommer tillbaka till biblioteket. Den som lånat den tar verkligen god tid på sig att läsa.

Simba jamade omkring härute och Mojo gick ut, hälsade, vände och ville in igen. Gick upp och lade sig. Det såg precis ut som: "Äh, jag ids inte vara med dig idag." Stackars Simba får roa sig på egen hand.

Pga missförstånd mellan gubben och mig så kom inte brevet iväg till försäkringskassan förrän igår. Sen tar det 14 dagar från det FK får brevet tills det blir utbetalning. Verkligen dåligt planerat.

Längtar efter jobb.




2 kommentarer:

Jessica sa...

Tyck om dä! Kram!!

Destiny sa...

Älskar dig! Allrafinaste tjejen min. Kram!