måndag 19 november 2012

Helgen som var ....ja, vad säger man...

Den var väldigt lugn, händelselös och absolut intetsägande. Om jag hade jobbat under veckan skulle det vara jätteskönt vara hemma och koppla av under helgen. När jag ju ÄR hemma under veckorna så vill jag det ska hända saker på helgerna. Men gubben jobbar ju och vill då gärna vara hemma och ta igen sig. Så just den här helgen kändes lite som att "klättra på väggarna" för mig. Just nu tillåter inte heller ekonomin onödiga körningar för enbart nöjes skull. Bränslet är så pass dyrt att jag får passa på när jag ändå MÅSTE någonstans.

Som till exempel möte på AF. Då passar jag verkligen på! På den dagen ska jag gå i affärer, använda mina presentkort, använda det där tillgodokvittot som legat glömd ett halvår i min väska, äta lunch i trevligt sällskap, köpa kattmat på coop (billigast blötfoder där till kräsna Mojo!).

Kolla små billiga reseförpackningar på ÖB i form av schampo , balsam o dyl, om det nu finns? Äta efterlängtad SUSHI till middag med Lilla Mamman och alla barnen, åka till dövföreningen och göra mina åtaganden där som att kolla in en teckenspråksfilm, checka av vad som blivit gjort och vad som ska göras i föreningsväg, passa på träffa mams och paps (OM de nu kommer, annars får jag hälsa på dem innan jag åker hem), träffa vännerna som finns där för just den kvällen är det träff och fika i lokalen.

Det brukar bli rediga men roliga heldagar när jag nu ändå ska iväg. Eventuellt blir det att övernatta hos lilla familjen eftersom jag ska till Luleå dagen därpå. Dagen efter den dagen ska jag till Skellefteå och sen till Leksand över helgen. Puäh!

Resväskan ska packas asketiskt minimalt! (Har jag tänkt.)

Med facit i hand. Det var nog bra med en riktigt, riktigt lugn helg ändå. ;-)





Inga kommentarer: