tisdag 5 februari 2013

ALLA andra har ringt...

Men inte f-kassan! Kuratorn ringde och hon skulle ringa tillbaka. Det gjorde hon inte. Det betyder telefonvakteri imorgon också. Gubben reagerade inte på min lapp på pannan med orden; Ur funktion. Tråkmåns!

 Men han fick spunk när jag hoppade i duschen före honom. Han höll på med sin tvätt och skulle duscha. Jag trodde han HADE duschat. Det hade han inte. O, vad många fulord han kan. Vad imponerad jag blir. Nå, jag var före! Det störde verkligen världens ordning för honom. Det kan vara nyttigt att allt inte är som det brukar vara tycker jag och inledde ockupation dusch med hårtvätt och minituiös tvagning samt en sköljning som hette duga. Bara för att man har ett jobb betyder inte att man har företräde till allt här i världen! Ni inser väl att jag skriver det här med glimten i ögat. Är det tråkiga tider så får jag roa mig bäst jag kan! Som att ockupera duschar och vända på världsordningen för andra. ;-)


Jag har en tonåring i hemmet. En som är ute och springer just som man ska lägga sig. Äter vid knasiga tider och sover hela dagarna. Näe, det är ingen ordning på honom alls. Igårkväll kom han in, alldeles full med snö undertill så han gick bredbent med alla fyra och var alldeles olycklig. Hjälpte honom med det värsta. Det blir en läxa tänkte jag. Nähä, idag gick han ut och blötte ner sig å det grövsta och hade mage att gå på lådan meddetsamma han kom in. Tassar och undersida var allodeles täckt med fastklibbad kattsand! Det kan aldrig vara bra att få i sig. Det är ju som klisterklet! Jag högg tag i katta, opp i duschen. Höll ner en ålande, sprattlande gris i duschen. Grisen skrek tack och lov inte. Röckte åt mig gubbens handduk som var närmast och lindade in stackars lilla magerskrället som fått sin dos av trauma för idag.


Mams och paps kom förbi. Paps tittade fascinerat på medans Mojo tiggde, goáde och kröjmade under borsten sin. Mm, han är verkligen inte långsint, missen. En enormt förlåtande själ. Mer storsint än sin husse som verbalt river ner himlen när han blir snuvad på turordningen för en dusch.

Idag känns det något bättre. Pepparpeppar, ta i trä. Mycket tack vare er, mina vänner och wordfeud. Jag klurar på bokstavskombinationer, placeringar och älskar det! Det är som att försvinna i en bok. Eller en urbra film. Verklighetsflykt kallas det nog. Det låter dåligt. Verklighetsvila vill jag kalla det. Med wf får man ändå bra hjärngympa! 
Bok och film är lite mer passivt "matande".

 Längtar efter att få betala räkningarna som väntar... Äta köpes-sushi....Vinna pengar så det alltid finns en buffert till bilreparationer....

Ja, ni vet. Vi har alla  våra önskningar.

Å, det häll jag på att glömma! De lyckliga tu, Lilla mamman och Väldiga björn kommer till helgen. (Kvitterills uttryck: "Han är väldigt väldig!")  Så roligt att de kommer! Sa det till Gubben. Sa också att de kommer på fredag och stannar ända till söndag. Heeeela helgen! Och så log jag jättestort! För det ska de inte alls. De ska bara komma och hälsa på ett tag. Lite roligt må man väl få ha! Gubben tyckte det inte var lika roligt. Moahahaha! 

Egentligen är det ju rätt gräsligt. Att vi inte har samma inställning till typ "öppet hus". Jag har noll revirtänk. Minns att paps inte heller gillade för mycket "spring" på sin tid. En karlgrej kanske? Jag gillar det hur mycket som helst. Vad vi trampade upp stigar med allt vårt "spring" på stugan. Härliga tider... 


1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Ha ,ha, kan riktigt se gorm framför mig när det blev ändring i dusch ordningen Hur han såg ut när du skojade med honom.Så kul att lilla familjen fått en nalle björn å att jessica fått det.Det är hon värd.