fredag 1 februari 2013

Hakuna matata

Gårdagen och idag genomsyras av hakuna matata. Jag betar av min att-göra-lista i skön takt. Igårkväll fick jag en fin tulpanbukett av fina grannarna Pumbaa och Nala som överraskade med ett besök. Jag som så ofta tänkt hälsa på dem men det har aldrig blivit av. Skäms på mig! Ni vet, man kommer på det vid knasiga tidpunkter då det inte går. Tänker: Sen...åsså glömmer man det till nästa gång. De är så rejäla och goa. Helt oförargeliga, trevliga människor som är toppen att ha som grannar även om de bor sådär några kilometer bort. Det är fredag. Längtar efter onyttiga semlor, gott vin, nötter och godis idag. Hm, det blir då rakt inget av det! Det är bra bo långt från butikerna. Iallafall just nu. Billigt och nyttigt! Tulpanerna utgör en fin färgklick på köksbordet. Blir trevligt för Kotten och Kvitterill som kommer imorgon. Klurar på lämplig sysselsättning för båda. Vad som kan intressera båda två. Det är inte enkelt komma på något. Det tål att kluras på. Blev just bjuden på kaffe. Går över till Ask och Embla. Tur byn är liten....

Varma toner i rött och gult med det gröna= Minner om att våren kommer i år också!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Så trevligt. Vad en bukett tulpaner å besök av någon kan förgylla dagen.kram