fredag 1 februari 2013

Sköna drömmar..

Vaknade tidigt. Somnade om och drömde. Drömde att jag kom till en grusad innergård omringad av tre hyreshus och öppen mot väster där det fanns en liten grön park med enstaka träd. På norra sidan var huset tre våningar. Den östra och södra längan hade två våningar. Putsad fasad i en varmgul, nästan orange ockra. Fönstren var kvadratiska, vitmålade med spröjs utan foder. Hängrännor och stuprören svarta. En låg trestegstrapp med svarta smidesräcken. Trappen var kaklad eller klinkad i harlekinmönster i svart och vitt. Det fanns också en såndär gårdsöppning igenom det södra huset. Där man kört in med häst och vagn, sedermera bil för att komma in på gården. Endast en ingång från gården till samma hus. De andra husen hade ingång från gatan. Där fanns en liten näpen keramikbutik med fina saker. Jag letade efter en riktigt fin gåva till Lovis. Det skulle vara något speciellt. Men keramiksakerna var inte brända. Så jag blev gräsligt putt och ifrågasatte kvalitén och kompetensen hos keramikern och var riktigt snorkig (!) mot henne. Sakerna var så fina och jag blev så besviken att det inte var hög kvalité i framställningen också. Jag ville innerligt gärna ge Lovis något helt underbart för jag blir så varm i hjärtat av vår vänskap.

Så vaknade jag av att telefonen ringde ihärdigt. Uhh.... förflyttades från sommar, innergårdar, ljuvlig gårdsbutik till verkligheten men fortfarande varm i hjärtat från drömmens värld. Förvånades över att jag kunde vara SÅ snorkig..


1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Hur det kan bli. Du blev nog väckt för att du inte skulle bli ändå snorkigare,hi,hi