måndag 4 februari 2013

Alltså...försäkringskassan.....

Jag är så rädd att jag har fyllt i fel, skrivit fel eller uppfattat fel så jag ringer FK för att få klarhet i OM jag får ersättning och NÄR jag får ersättning och HUR jag ska göra nästa gång och VILKEN blankett jag ska använda nästa gång. FK kan inte svara på någon av mina frågor!!!????  En annan handläggare ska ringa upp. Det betyder att jag måste vakta telefonerna stenhårt tills de ringer.

Jag mår uselt mentalt nu. Jätteuselt för att vara jag. Har en ångestliknande känsla. Tungt att andas. Det går tungt att ta sig an det som ska bli gjort. Helst vill jag dra täcket över huvudet och stanna i sängen tills våren kommer. Men det går ju inte. Vill gråta floder. Det går inte heller. Jag är "allergisk" mot att gråta. Om jag gråter FÖR mycket får jag hudproblem kring ögonen och måste skaffa en speciell cortisonkräm så att huden läker som det ska. Urknäppt! Har fått nåt knas i ansiktet och är jättetorr. Likaså tinnintus så jag inte kan somna. Glömmer viktiga saker. Borde skriva en lista men orkar inte riktigt det heller. Tiden går så fort att jag hinner ingenting. Hjärnan går på halvfart. Ur funktion. Fniss! Jag skriver en lapp med det och tejpar lappen på pannan innan gubben kommer hem.

Ja, det var då bara elände. Men jag vet det går över. Det BLIR bättre. Att det känns jobbigt är ändå inte nån katastrof. Ibland är det så här. Det är livets jäkligheter och de är ändå inte katastrofala utan blir bara en smula övermäktiga i ett skede då det känns som om man går på knäna och harvar på i det oändliga med att få allt att gå ihop. Jag är ju inte ensam. Fler har det så. Ny dag imorgon. Nya tag.

Nå, försäkringskassan måste förändras. När inte ens personalen vet vilken blankett som ska användas - är det väldigt illa! Då är det helt enkelt FÖR krångligt! Vilken onödig byråkrati.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Det är skit ned FK,,,Flrskag dy gåt in yill FK o hämta papper att fylla i. Då borde de VETA vilken papper skall... Mit förslag är det. Ta med en tolk eller så.
Kram Siv

Anonym sa...

Kag menar förslag du går till FK.
SIv

Destiny sa...

Jaa, det är verkligen hemskt med fk.
Och jättetråkigt vakta telefonerna dag ut och dag in!

Kram till dig Siv!

norrskensflamman sa...

Så många instanser som inte verkar veta hur dom ska göra.Kopplar eller hänvisar till en annan avd.känslan för mig blir att jag tänker ha då blev hon av med mig då. Å som du skriver denna väntan vid telefon. Nu slipper jag allt det här just nu .