onsdag 6 februari 2013

Jaa! Tjosan och hejsan! Alla har ringt!

Nu är telefonväkteriet stängt för denna gången. Äntligen! Nu törs man hevva sä ut! Hä sko pråmenäres å måtschonäres ! ( Nu törs man gå ut! Det ska promeneras och motioneras!)
Jag hoppas det blir varmare. Brrr. Jag har blivit så frusen. Som en gammeltant. Idag.

Det dröjer lite men jag får hela ersättningen. Det blir inga avdrag tack och lov. Inte är det mycket men varje krona behövs. Man ska MOTIVERA varför man inte ringer och sjukanmäler första sjukdagen. Ja, jag motiverade verkligen. En och en halv sida! Det bara sprutade ord. Det dög tydligen. Phuäh! Dessutom hade både läkare och kurator ringt FK och påtalat den hemska hanteringen av mitt ärende. 
Det gjorde susen. FK kontaktade mig två gånger till och med. Mycket trevliga, tillmötesgående och hjälpsamma. Det var roligt. Den allra första handläggaren som jag hade kontakt med för flera dagar sen var så högdragen och överlägsen att jag kände mig riktigt maktlös och gräsligt ynklig. För vad kan jag sätta emot ett så stort och omöjligt regelverk som FK? Men det löste sig. Lättnaden är total!

Jag har tusen administrativa saker att få gjort, fixa datorn, kolla mejlen och ordna papper och..............skriva en lista. För jag är hur glömsk som helst. Det tillhör tydligen "sjukdomsbilden". Hav tålamod med mig, ni som drabbas. 

Imorgon har jag och Agge möte med TC Västerbotten.  Ska ta upp mina erfarenheter gällande tillgång till information, delaktighet, mänskliga rättigheter och trygghet inom vården. (Teckenspråkstolkning). Hur kan vi jobba för att nå optimalt resultat? Helst borde det vara en nationell fråga för socialstyrelsen och SKL så att det blir allt lika i hela landet för alla som behöver teckenspråkstolk. 

Tack för att du finns. Att du bryr dig. 
Livet är inte alltid rättvist. Därför har vi varandra. 
Så vi kan hjälpas åt.
Stor kram!
Nu väntar kalahari-teet...   
 



  

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Det är väl du gumman som ska ha tack för att du finns kram.