lördag 22 oktober 2011

Idag föll det snö som smälte direkt..

Åt en frunch och drack massor med juice. Gott men inte bra. Vad juicen innehåller mycket socker. Ändå var det Brämhults färskpressade.
Häromdagen sydde jag lite saker till Kvitterills häst som hon har här. En enkel grimma, benlindor och två lila täcken av fleece. Lilla hon ÄLSKAR rosa och lila. Och hästar. Hon ska ju bli "hästerska" när hon blir stor.
Så här blev det:
Det blir spännande se hennes reaktion då hon kommer.

Jag har fått matchande tyg av söta grannen uti storvägen. Nu kan jag sy kuddar som matchar gardiner och de kuddar som finns. Ett par bilder på på det rosa köket:


Gubben tvättar bilen idag. Jag tar det bara lugnt. ( Siv, jag lovar att jag inte förtar mig. När jag gör något så går det jättesakta, vilar mycket mellan varven. Det går INTE undan.)Nu sak jag dricka ett lite speciellt frukostte. Har inte smakat det tidigare. Spännande! Nej, jag är inte frisk men bättre. Mycket, mycket bättre. Kan svälja utan ipren. Så ikväll kanske jag försöker med Lasse-kuren. ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härligt syns mer ljus hemmet. ska du måla någon mer vit

ha så det bra.

mvh Soffe

Destiny sa...

Ja, sen ska träpanelen bli vit. Också vägghyllan. Men inte nu....