fredag 7 oktober 2011

Nya silikonskalet väntar


på mobilen.Den kommer nog måndag eller tisdag. Den som väntar på något gott....
Idag kände jag mig riktigt sysslolös och inte stark nog för att komma igång med städningen. Så jag tog itu med sofflocket istället. Plockade bort de gamla tygerna och häftklamrarna. Fick bita ihop lite för att orka slutföra jobbet. Sen var det helt kört. Hade tänkt försöka fixa målarfärgen och en dyna idag men det gick då inte alls. Det var bara lägga sig igen. Slocknade och sov till tre på eftermiddan.

Dagens höjdpunkt är dock att Mormors rosengardente äntligen kommit. Det är verkligen gott. Det smakar..,,nej, jag kan inte beskriva det. Rent. Mjukt. O-bittert. Luktar gott gör det oxå.

Jag har lite dåligt om te-burkar. Kollade in på nätet och hittade jättesöta burkar på....inreda.com. tror jag det var....Vit, ljusblå, rosa och grön föll jag totalt för. Man klistrar dit en svart lapp och skriver med tavelkrita, Fyra burkar går på 500 kr. Det är absolut inte värt lägga ner så mycket pengar på plåtburkar så jag låter vackert bli att beställa. Men att sukta efter dem kostar ju inget....Å, vad de är fina!


På www.godasaker.se finns te jag själv inte provat men som lär vara väldigt gott. Ska testa det nångång framöver. Om nån hinner före, berätta gärna vad ni tycker om det.





Inga kommentarer: