onsdag 12 oktober 2011

Påbörjade projekt kökssoffa idag....

Mår fortfarande uselt. Tog mig för att börja med att grundmåla ena soffan. Då jag har begränsat med utrymme och torktiden är 12 timmar beräknas det ta minst sex till åtta dagar. Det går bra sitta på en pall eller på golvet och måla. Känner att jag har feber men tar det väldigt sakta och lugnt. Den är lite knepig den här soffan. Den går inte ta isär. Jo, om man tar ut skruvarna men så mycket ork har inte jag.  Den ska bli vit överallt, även baksidan, undertill och inuti. Det går åt massor med grundfärg. Jag använder jotuns kvist och spärrgrund och hoppas på att slippa gulnade kvistar som slår igenom. Bryr mig inte om att spackla. Det är ju en gammal soffa med lite skavanker. De får gärna vara kvar.

Jag känner att jag mår bra av det och blir mindre frustrerad över att jag är sjuk. Ni vet, allt det där som ska göras ute. Det blir allt kallare, krukor ska tömmas och allt göras klart innan vintern gör sitt intåg. Nu struntar jag i det för jag har ingen kraft till det. Att pula med soffan blir min terapi och håller mig borta från att bli knäpp.

Jag har inte fixat det här med skicka bilder till bloggen från nya mobilen. Då jag lärt mig det, kommer fler bilder framöver.
Hejsvejs så länge.

Inga kommentarer: