måndag 24 oktober 2011

Inget halsont alls!

men ont i alla leder och muskler. Trött, snuvig och hostig bara på morgnarna. För övrigt har jag sytt klart alla kuddöverdrag. Sydde också en vojlock och ett schabrak till Lilla Hons häst. Schabraket blev inte snyggt. Nu racklar symaskinen. Den låter inte bra och fastän jag ställer in tråd"fastheten" så fungerar det INTE som det ska. Den behöver nog komma på service. Det har jag inte råd med nuuuu. Jag får ställa undan den så länge och låna symaskinernas symaskin. Drottningen av dem alla. Mammas husqvarna.  Min är en Hugin. Bra men lite epa. Mammas är som en RR. Min är typ..Seat.

Sa till gubben att symaskinen behöver ses över. Det är lite konstigt det där. Det här med värderingar. Om traktorn racklar så ska det åtgärdas bums. Visst, den behövs när det snöar och allt det där och visst ska det fixas. Symaskinen är jätteviktig för mig. Jag önskar gubben ville förstå det. Nåja, jag ska göra ett försök själv först. Jag HAR specialverktyg. Kan rengöra den, kolla om alla skruvar sitter åt där de ska och såntdär. Den gick ju sönder en gång förlängesen. Då lagade jag den själv. Det var på stugan. Mamma och mina två mostrar var så bekymrade över min trasiga symaskin. De blev lika glada som jag , om inte mer, då jag fick igång den. Dom förstod. Det är skönt med dem som förstår


Mamma, ja. Jag kan sakna henne ibland. Goa, söta mamma. Hon försvinner men är ändå kvar. Det är lite jobbigt. Att sakna någon som finns. Mamma finns ju. Men inte alls som förr. Asch då, nu tjuter jag. Jag har inte träffat dem på så väldigt länge. Är livrädd att smitta ner dem. Gubben min är inte bra alls. Idag var han väldigt trött, slut och hostig. Han jobbar ändå. Jag hoppas jag blir bra snart så jag kan hjälpa till lite mer med mina kära föräldrar. Det behövs så lite. De blir så glada bara av att ha nån att prata med.
Nu är det kväller. Jag ska stoppa undan syattiraljerna.
Önskar alla en god natts sömn.

Inga kommentarer: