onsdag 19 oktober 2011

Sen målade jag den gamla kökssoffan......



Den var jobbigare att måla. Mycket jobbigare. Det är viktigt med kvalitetspenslar om det ska bli bra. Gjorde likadant här som med den förra soffan. Torkade med yes och vatten och mirakeltrasa. två lager grundfärg och två lager lackfärg. De är ju i köket så jag vill kunna torka av dem. Färgen är halvblank.
Ställde soffan vid stora fönstret uti köksbordet.
Så här blev det:

Jag slipade aldrig mellan varven. Luftrören klarar inte slipdamm. Jag är inte heller kurant nog att orka slipa. Det var nog med att tvätta och måla. Resultatet blev hur bra som helst. Nu återstår en hörnhylla och en skänk med vitrinöverdel. Panelen ska målas vit. Likaså en jättestor smörkärna. skänken och överdelen står i friggebodan. Orkar inte hämta in dem. De kanske måste slipas. Får vänta med det tills jag blir riktigt frisk.

Idag lagade jag middag för första gången på länge. Gjorde det enkelt för mig. En köttfärsgryta med riven vitkål i som fick koka med! Gott och nyttigt!

Inga kommentarer: