tisdag 11 oktober 2011

Inget nytt från den här fronten...

Har fortfarande halsont, hosta och förkylning. Nya mobilen har äntligen kommit. Försöker lära mig den. Jag är ju inte precis finlemmad och att vara lite darrhänt passar inte riktigt touchgrejen. Men jag vänjer mig väl och darrhäntheten ger sig nog då jag blir frisk. När det nu ska bli?

Orkar inte äta redig mat. Längtar efter sushi. Gjorde mig en smoothie på en banan, hallon och yoghurt. Gubben dammsög och vädrade igår. Halleluja! Han kan då han vill.  Det underlättade massor för mig.

Då jag hostar så här - ibland så otroligt massivt kikhosteliknande -  får jag ansträngningsutlöst astma. Det är lite läskigt när luftrören drar ihop sig totalt och jag kippar efter andan som en fisk på torra land. Att få panik går inte för det blir bara värre. Ventolinet jag har vill inte riktigt räcka till då. Tur jag har bricanyl inhalatorn.  Det är den jag blir så  hiskeligt darrig av.

Till middag blir det en liten smörgås med något salt och resten av smoothien.

Ta väl vara på er allihop! Jag ska göra detsamma....

1 kommentar:

Jessica sa...

Krya på dig, mami! Kramar från oss