fredag 30 mars 2012

Aha!

Den lilla flocken fåglar var tofsmesar. De är stannfåglar och drar omkring i mesflockar i skogen. Jahapp, då vet vi det! Jag har tittat lite på nya symaskiner eftersom min har gått sönder. Åh, vad jag vill ha Singers jubileumsmaskin. Men ska jag köpa en får det bli en Husqvarna som INTE är digital. Jag tror mest på att investera i en sån. Jag kan inte vara utan symaskin. Det går ju inte. Men jag kan inte vara utan bil heller. Laga bilen kommer först. Sen kanske symaskin.....Vi får se.

Det snöade här inatt. Lite kallare ute idag än igår. Jag och gubben försöker krya på oss. Det tar sin tid. Idag får det bli sillröra till middag. Det är gott, enkelt och det går att göra en liten simpel silltårta av det om man så vill. Ibland är det enkla riktigt gott. Som surströmming. Vansinnigt gott! 

Inga kommentarer: