onsdag 28 mars 2012

Fina dagar ute och.....

..jag är inne med en riktigt, redig förkylning som tar musten ur mig. Tur man vet att det BLIR bättre. Nångång. Sinova hjälper. Man blir inte frisk men Sinovan underlättar. Liksom astmamedicinerna och nässprejen.

Mojo är ute mer och mer för var dag. Han äter mer också. Och inte bara det, han fäller mer och mer. Jag skulle behöva en typ fällkam. Den ser inte alls skön ut men jag vet att Mojo älskar bli kammad av en sån. Kardan tar inte alla lösa strån. Den är okej att använda men inte lika effektiv som den där specialkammen. En annan fördel är ju att det blir mindre hårigt överallt om jag håller efter pälsen hans. Jag tror en sån går på några hundra. Ska kolla om det finns nån begagnad först.

I morse träffade han Molle för andra gången.Grannens okastrerade hankatt. Inget råkurr och ingen lösryckt päls. Mojo var inte lika stirrig efteråt den här gången. Mer som nyfiken och intresserad. Huvudsaken är att de inte slåss.Första gången de träffases rök de ju ihop. Mojo fick inga skador. Bara lösa pälstussar.

 Idag håller jag tummarna för en liten Devon Rex som brutit benet. Det skulle åtgärdas idag och jag hoppas allt går bra och att allihopa ( katt, matte och husse) får komma hem snart.

 Dessutom hoppas jag att jag får sova gott inatt. Natten till idag vart gräslig. Täppt näsa och jag förbrukar en hel del pappersnäsdukar......tänk att nån TJÄNAR på min snuva. Rätt många om jag tänker efter. Pappersnäsdukar, sinova, det går åt mer astmamediciner, ....ja, jag vet. Jag har en last som är helt oförnuftig och vansinnig.....DEN borde jag sluta med!

Skulle åkt på möte imorgon men så blir det inte. Jag får bli hemma. Kan ju inte smitta ner folk innan påsk.

Inga kommentarer: