torsdag 15 mars 2012

Haft besök idag...

Av fyra rådjur som spankulerat omkring här på gården. Annars händer det inte så mycket. Har varit på möte, hälsat på lilla familjen och övernattat där. Fick ett vackert Ti Sento halsband av lilla mamman. Hon är för söt! Barnbarnen med. Det är ju de som lyfter tillvaron. Idag har jag hämtat ved och pysslat med Mojo. Han är sällskapssjuk och börjar fälla mer och mer. Älskar att bli borstad och pysslad med. Läst en heminredningstidning. Den var härlig med ljusa färger, vackra bilder och uppslag som får mig att drömma....

Jag måste vara riktigt sparsam nu framöver så jag kan laga bilen nångång. Det är prio ett. Trist men nödvändigt. Funderar på om jag ändå ska plocka fram några sålådor som får stå på köksbordet tills det blir tillräckligt varmt ute? Jag har ju en hel del fröer...hmm...fast då måste jag köpa såjord...kanske jag ändå väntar tills det blir varmare ute och driver upp dem utomhus?...Jaa, det blir nog bäst göra så. För husfridens skull....

Inga kommentarer: