onsdag 21 mars 2012

Har varit sådär halvlåg...

Det tär. Det här med att vara arbetslös. Ekonomin är ju därefter och ju fler dagar som går, ju mindre stämpeldagar blir det. Det känns otryggt och osäkert. Jag längtar efter att jobba i teckenspråklig miljö med teckenspråkiga döva.

Det har varit lite bekymmersamt med katten Mojo. Han gick ner i vikt och åt dåligt. Den mat han brukade få räckte inte till. Vet inte om han har högre förbränning här än nere i Skåne?  Jag provar mig fram med vad han tycker om att äta och nu har han gått upp ett halvkilo. :-) Han äter så lite så det lilla han äter ska innehålla "mycket" för att han ska kunna hålla vikten på en normal nivå. Äggula går an blandad med ren tonfisk. Då vart det jättesmarrigt! Enbart äggula är blä och usch. Tar för vana att väga honom en gång i veckan bara för att hålla koll. Det syns ju inte så bra på en pälsig katt när den tappar i vikt. Han ser ju vacker och grann ut även när han känns benig. Jag är glad att jag anade oråd och vägde honom.

Nej, det duger inte sitta här och plita ner bokstäver. Ved ska hämtas, en brasa göras upp och dammsugaren ska göra sitt med min hjälp. Å, vet ni vad? Äckelspindlarna börjar komma fram! Har sett två unga blivande jaktspindlar. Usch! De är värst... för de ser en och gömmer sig när de är vuxna. De små har inte fattat det än. De två bligade tillbaka på mig och satt snällt kvar. Skrek åt gubben att ta bort dem. Guvaretackochlov att han fanns hemma. Vad gör han. Jo, han tar dem och TAPPAR dem OCH tappar BORT dem. Inomhus. I köket! Jag ville bara flytta. Just då. Långt härifrån. Men de där äckelspret- krypen finns ju överallt. Suck.

Inga kommentarer: