torsdag 1 mars 2012

Men oj! Vilken rolig överraskning....

Mojo lade sig att sova i kökssoffan så jag passar på att tvätta. Igår ockuperade han tvättrumman och jag hade inte hjärta köra iväg honom från den.



Hämtade ved, eldade så jag fick varmvatten och kunde ta den härlig dusch innan jag for och gjorde ärenden. Vilket underbart klimat vi har nu. Det är ljuvligt ute. Det droppar från alla tak. Gubben har kört ut båda bilarna och stöttat upp taket till dubbelgaraget. Snön är så tung och taket så stort, att det KAN ge vika. Med stöttorna därinne får inga bilar plats.


Gjorde spagetti med köttfärssås till middag. En rejäl laddning. Det blev sju matlådor. Inte dåligt! När gubben kommer hem har han blommor med sig till MIG! Fina blommor dessutom. Vackra färger och hur söta som helst! OCH en påse ostkrokar. Jaa, jag är jättesvag för ostkrokar.

Sparar påsen eftersom jag inlett operation: " Mera plats i flygplansstolen!" Hurdå? Jo, jag äter ur små tallrikar eller skålar, Mäter upp två, max tre dl mat per måltid. Dricker en massa vatten före och efter. Jag har ju ingen hög kaloriförbrukning så då får man strypa intaget. I övrigt äter jag som vanligt, typ allt. Idag var det lite svårt. Jag tycker verkligen om pastarätter. Tog en liten, snygg vit höganässkål och hällde upp en dl pasta och en dl köttfärssås och tänkte: "Hu, så lite. Jag blir aldrig mätt på det här lilla." Försökte äta sakta. Jag har alltid ätit fort. Jag blev faktiskt mätt. och är det än...Inte vet jag om det kommer att hålla i sig men jag kan ju alltid försöka. Maratonpromenader går ju inte med min inflammerade häl. Däremot är axel och armåge mycket, mycket bättre! Att slippa den förbenade värken gör mig så glad.

Likaså att gubben kommer med blommor och blader i denna härliga eftermiddag! Nu ska jag ut med katta. Han behöver en promenad, han med.

Inga kommentarer: