torsdag 29 mars 2012

For på mötet ändå.

Det var okej för de andra att jag kom. Skönt komma bort en stund och göra lite nytta. Nu är föreningens verksamhetsberättelse helt klar och trycks imorgon.

Mojo kröp in bland barnbarnens och mitt bråte i skänken utan att jag märkte det. Tur Gubben såg det och sa till. Jag hade kunnat låsa in honom där oavsiktligt.

Numera går jag automatiskt igenom tvättrumman innan jag tvättar. Han ligger ju där i tid och otid så det är ett måste.

Idag har jag haft besök av en stor flock småfåglar med en liten tofs på huvudet. De var riktigt små så det var inga tofsvipor. Får ta reda på sen vad det var för sort. Samtidigt som flocken var här kom en grå ekorre. Det var längesen jag såg Kurre här på gårn. Koltrasten är kvar också. Honom ser jag flera gånger om dan. Nån fru har jag inte sett till? Enligt fågelboken är hon mer brungråspräcklig med gul näbb

Mojo är ute alltmer. Det är en spännande tid nu. Snön tinar och det finns mer och mer att utforska i skog och mark allteftersom snön försvinner.


Inga kommentarer: