torsdag 1 maj 2014

Dagens anteckningar...

Det är trevligt med fåglarna utanför fönstret. Lägger till jordnötter och solrosfrön på inköpslistan. Domherrarna kommer regelbundet men kämpar med  fågelmataren. Den passar de riktigt små bättre. Domherrarna har fullt sjå hålla balansen och kommer inte åt fröna. Dimensionerna är fel för dem. Jag har andra fröautomater som jag tror är bekvämare för de större fåglarna.

Gubben ställde pumphuset precis så som jag INTE ville ha den. Det är inte så mycket göra åt. Roligt är det inte men ändå en petitess. Det finns ju värre saker i världen än hur man placerar ting på tomten.

Det gick åt kaffe och våfflor med grädde och sylt igår i byagården. Det var trevligt och som det brukar vara vid valborgsmäss. Efteråt tändes brasan i hamnen. Var rätt trött så jag åkte hem och stekte korven vid spisen istället. För korv hör valborg till. Det måste jag bara ha då jag köpt supergod specialsenap till.

Idag har jag ägnat mig åt det lilla som är kvar i pappershögen och sen lagt ut barnbarnens urvuxna hjälmar på FB. Varit ute och räfsat. Det är råkallt. Snön har vräkt ner och försvinner meddetsamma. Tack och lov för det.Ser nu att flera försökt nå mig igår och idag. Har haft dålig koll på mobil och telefon eftersom jag haft fullt upp med annat. Tar nya tag imorgon och ringer upp dem som försökt få tag i mig.

Grannkatten Asterix har vart ner och lekt med vår Mojo länge och väl. De rusar, skuttar och hoppar omkring. Leker tittut, tafatt och följa John. Tog bilder på de såta vännerna. Usla bilder. Otydligt och suddigt. Bara att kassera.

Dags krypa i säng.
Gonatt världen.






Inga kommentarer: