lördag 10 maj 2014

Räfsar i regnet och mår skönt

+3 imorse. +6 nu.  En stor del av tiden går åt till att räfsa. Röt opp åt gubben att lämna soffan och göra en insats i köket där det såg anskrämligt ut i diskhon och på bänkarna. Så gjorde han middagen också. Bra! Leverkaka blir det. Billig och bra mat.Nu har jag räfsat klart östra parkeringen fram till det andra diket. På bilden syns det hur jag räfsar allt eftersom. Det syns tydligt var det är räfsat. 

Har köpt fågelmat och myrgift i form av Fun Light med aspartam. Väntar på bättre väder innan jag skrider till verket med myrgiftet. Fåglarna däremot får sitt så de inte svälter och fryser. Asterix har varit här både igår och idag. De lekte länge igår men på dagen vill Mojo sova. Det förstås, han har ju samma tider på helgerna som under veckorna då vi jobbar.

Igår var det soligt då jag tog bilden. Idag regnar det och är en gråmulen dag. Det hindrar inte mig. Räfsar ändå.



Jag börjar här nu. Sen blir det kring huset och där på andra sidan vägen där" buren" står. Kanske jag ändå för första gången på 7 år hinner räfsa ALLT? Ett år fick jag sorkfeber. andra år har det alltid varit någonting som varit viktigare. För det är inte viktigt att räfsa. men trevligt. Jag hinner filosofera över allt möjligt då. Fast det gör jag ju jämt ändå.

Inga kommentarer: