onsdag 21 maj 2014

Jag är uppe i varv...

Att vara uppe i varv lagomt tills jag ska sova är en dålig kombination. Haft fina jobbdagar och ledig tid men jag känner mig lite sliten. Det beror på FK och A-kassan och den nya regeringen. Jag vill inte tillbaka till A-kassan med de regler som nu finns. Då går det ju inte jobba i Luleå. Det är SÅ dumt det där!

Sen vill jag komma igång igen med annat. Som att promenera. Sträckte hälesenan när jag trampade fel i nån ojämnhet. Får ta det lugnt framöver så det inte blir inflammation igen av det. Vill räfsa färdigt. Vill sälja prylar. Ha loppis. Vill läsa mina böcker. Umgås med andra.Vill hinna med mera än vad jag gör.

Johannas årsdag närmar sig. Hur det än är så är det tungt. Det är bara att klara av det. Så gott det går. Det får bara lov att gå. Det är inget annat att göra. Det är en del av livet. Allt som varit och är och blir. Allt får ha sin plats. Men inte ta över helt och hållet. Det är inte alltid så lätt, det här med balans och jämnvikt. Alla finner sitt sätt att förhålla sig till vad som händer och sker. Alla finner sina vägar. Att ha något att tro på. Att ha någon att älska. Att ha något att göra. Det räcker gott.

Rösta i EU valet! Din röst är VIKTIG.

Må gott.
Lev väl.
Kram vännen min.

Inga kommentarer: