onsdag 14 maj 2014

Känner mig stressad...

Det gör jag alltid när jag måste göra mina rapporter. Sen vill jag bli klar med räfsandet innan gräset kommer upp alltför mycket. Fått brev från facket A-kassan om att ytterligare papper ska fyllas i och skickas in förutom de arbetsgivarintyg som de redan fått. Suck!

Dagens tummen ner:
I morse fick jag sms om att jag hade paket att hämta ut. Jag hade inte på mig glasögonen men såg iallafall ICA bokstäverna. Nästan alla paket går till ICA i Byske. Hade väldigt lite bensin i bilen. Måste tanka. Så jag tog bilen till närmaste OK station vilket är den vid Pite Havsbad. Ett par mil härifrån. Kör sen söderut mot Byske, Passerar ICA E-fyren i Jävre och tycker att det är väl ändå att gå över ån efter vatten att behöva hämta ut paket i Byske när det faktiskt GÅR att skicka dem till Jävre som ligger närmare till även om det ligger Norrbottens län.

Väl framme i Byske går jag in i affären, plockar fram mobilen och ger personalen numret." Nej, det är inte här." säger hon. "Joodå, det är DHL och det står ICA E -Fyren, Jävre." läser jag upp för henne sådär tålmodigt och tvärsäkert. I samma sekund går det upp för mig vad jag står och läser.  "Neeeej, herrejisses!!!! Skjut mig! Bara skjut mig! Så himla USELT!

Några långa, sura, dyra mil senare hämtar jag mitt sabla paket.

Dagens tummen upp:
Jag har räfsat klart gräsmattan vid husets östra sida.

Nu ska jag ordna inför jobbet imorgon,
Kniv, yxa, ved, kaffe, grillpinnar, och varma, sköna kläder för en go´och riktigt trevlig dag.





Inga kommentarer: