onsdag 3 mars 2010

Bloggtorkan upphör!

Jag e nästan,nästan klar med rapporten.
Bara ett par rader som saknas på ett ställe.
Gu, så sköönt att ha det gjort!

Vad händer nu? Jo, idag blir det bak hela dagen. Pappa min fyller år. Han vill inte ha presenter eller nån stor uppvaktning. Dock om nån dyker opp, är det ju bra ha fika hemma. Bra att ha till sen oxå. Det blir två sorters rutor, tror den ena kallas kärleksmums men förr hette det mockarutor, åsså en liknande men med smörkräm på och mandelflarn och typ vit botten utan kakaon då. Recepten jag har är just för stora långpannor. Inte de där aluminiumlådorna. Toppenrecept! Kalljästa bullar blir det oxå. Kottens farmor är bara bäst på att baka dem. Inte jag. Men jag gör ett försök.

Imorgon åker jag till mamma och pappa. Kollar läget och gör nån insats. Vad som nu behövs. Skriver ut rapporten på gamla jobbet och skriver under o lägger till erforderliga bilagor. Sen kan jag lägga det bakom mig. Hursomhelst, det projektet var ROLIGT att jobba med. Synd bara att det finns en tidsbegränsning. Projektet kan jag lägga bakom mig men inte människorna. Saknar "mina" Jämtar.

Högra sidan av huvudet, dvs bihålor,öra, hals är fortfarande ansatt av de elaka virusbacillerna. Det är så mysko det här. En svag huvudvärk opptill men bara till höger. Har man bihålor oppepå huvudet? Jag är kräkless det där.

Less på snön oxå. Ett tips! Om du inte har garage utan bara motorvärmare så ska du dra ut kupévärmarn när det snöar som nu. Du slipper is och behöver bara borsta bort snön. Nu ska jag iväg och handla lite till baket. Jag hade handlat men vid morgonens inventering ser jag att min kylskåps- och skafferiråtta gjort slut på en hel del.
Mat ska vi väl äta idag. Hm, vad ska jag hitta på? Har inte tid med matlagning. Det får bli matjesill, ägg och potäter.

Känner mig lite lätt nedstämd och gråtmild idag. Har inte nån anledning just? Hormoner? Åh, bara jag inte är...nä, just det. Nej, så får det INTE vara. Inte vid min ålder. Absolut inte. Lingonveckan, var är du?

Ha det gott i all snö!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Min kärleksmums heter Vårmajs,kärt barn har många namn.Du är duktig du som donar på dygnet runt.De kalljästa bullarna, är det sk frestelser? Förstår att du är kräkless. förresten det går mag sjuka nu så se upp så du inte får den.Vad är det för slags råtta du har? kan inte va en skogsmus måste va en skeppare!
Men,äh,hum,vad har du nu gjort för något då du längtar till lingonvecka? Det är väl ca 7 månader innan det blir lingon veckor.