måndag 29 mars 2010

snönederbördsfri dag

Som det snöade igår! Idag må det vara mulet. Det gör ingenting bara det inte snöar.
Idag har jag tragglat med det sedvanliga så här i slutet av varje månad. Tack och lov så räckte de ynka inkomna slantarna till alla räkningar utom en. Den får vänta. Jag hade velat sticka Kottens beställda svart/rosarandiga åremössa men med ett par ynka hundralappar över så får ALLA tänkta inköp vackert ställas in i väntan på bättre tider. Likaså blir det minimalt bruk av volvon så långt det är möjligt. Tack o lov fick Kotten en vit åremössa av söta Loo som han har på sig jämt.

Tänk om man kunde gå i ide en månad. Så lindrigt! Vakna upp lagomt till den 27 och sen e det rätt så bekymmerslöst.....nänä, så enkelt får det bara inte vara. för sisådär 21 år sen drabbades jag av nån sorts sömnkoma. Jag bara sov. Dygnet runt. Var opp enbart för att dricka och gå på toa. Jag bara SOV! Syrran tog hand om barna minns jag. Och jag sov.... Jag tror jag sov i ett par veckor, eller nån vecka. Kanske nån månad? Jag minns inte riktigt. Hu, så det var. En dag vaknade jag till och så sov jag inte mera på det DÄR viset.

Nu håller jag tummarna o tår och allt jag kan hålla. Hoppashoppas vissa saker går vägen så det löser sig för lilla mamman. Hur det än är så är hon det allra, allra viktigaste jag har och rarare och omtänksammare unge finns inte. (även om hon kan vara brutalt rak och ärligt uppriktig. Å andra sidan vet man alltid var man har henne till skillnad från många andra.)Kan jag bara göra en insats så gör jag det. Försöker åtminstone. Jag hoppas verkligen att det går.

Nu ska jag ordna med lite annat pappersarbete här hemma.
Lev väl!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Du är så fin mamma. Kram

norrskensflamman sa...

Vet att det inte var så men det lät skoj i allt elände "upp å drack ,toa besök å så i säng" lät som en riktig periodare.
Hoppas oxå att du håller nu i kroppen ,nog är ditt jobb och arbetstider jobbiga.Du har en jätte gullig dotter. Kram