måndag 22 mars 2010

Två lediga dagar

igår och idag. Känns som om jag mest gäspade igår. Tvättade gjorde jag oxå. Uppvaktade näpna sötlillfröken med lite bra-att-ha prylar. Jag ville köpa play-doh. Både hon och Kotten gillar hålla på med det. Gubben vägrade. Play-doh är det värsta han vet efter alla playdoh-smuliga golv hos oss. Men så blir det ju bara då degen blir lite gammal. Det är dax köpa nytt tyckte jag. Fick lova gubben att vänta till hösten. Jaa,lika bra det. Till hösten blir det ny do-lera!

Idag ringde jag vårdcentralen. Jag behöver ett förebyggande och stärkande träningsprogram med tanke på jobbet så jag håller i många år till. Lika bra mota olle i grind genom att vara steget före. Sjukgymnasten ringer mig på onsdagmorron.

Sen har jag kollat och bockat av min att-göra-lista som bara innehåller...typ ...jag finner inte ordet.. men listan innehåller inga fysiska åtgärder som städning och dylikt. Jag har bara sträckt mig till att hålla efter i köket, plocka ur diskmaskinen och tvätta. Inget mer. Det är veckovila för för axlarna mina i dessa två dar. Jobbar tisdag-lördag denna vecka också.
Såg ett gäng rådjur igår eftermiddag. Hörde om 4 älgar här bortanför igårkväll. Tänkte ta en promenad idag men västanvinden ven så förbaskat kring husknuten. Promenaden sträckte sig till fram till brevlådan och tillbaka. Imorgon är det bad igen. Måtte jag inte glömma badkläderna! Känner mig förpassad bakåt i tiden. Komma ihåg gympa och bad och allt vad det var då man gick i skolan....

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Du kan väl göra egen play-do deg.
En välförtjänt vila så som du jobbar,två dagar är ju egentligen ingenting.Det är bra att du åtminstone försöker ta det lugnt.
Väntar att du tittar hit någon kväll i vecka om du orkar och har tid.Kram