fredag 26 mars 2010

å, vilken missräkning... :-(

Jag är rejält mörbultad sen i onsdags. Mitt under pågående arbete så kör en unge rakt i mig i hög fart med ett såntdär okontrollerbart tefat. Benen slogs undan och det smällde till i nacken och så låg jag på backen. Men jag är rätt okej. Jag kan gå. Värken är uthärdlig. Det går an. Ungen klarade sig hel och hållen. Inte en skråma. Skönt.

Har sett fram emot första löneutbetalningen idag. Vet inte var jag fick det ifrån? Att jag skulle få lön för sista veckan i februari och mars. Trodde jag , ja. Så var det ju förståss inte. Marslönen kommer i april. Skitskitskit! Det blir en trälig månad till rent ekonomiskt. Inget att göra åt. Bara härda ut.

Ska iväg och jobba nu. Ha en underbar helg!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Skönt att du inte blev mer skadad vid påkörningen.
Lön i april! men fy vad länge att vänta på den.Inte det minsta kul antar jag.