måndag 15 mars 2010

Struliga telefoner

Försökte komma fram till vårdcentalen i morse. Då lade plötsligt den stationära telefonen av. Ingen kopplingston ens. ringde från mobilen. 5 personer i kö före mig. Då det blev min tur bröts samtalet. Det upprepades två gånger till. Då gav jag upp. Nån timma senare fungerade den vanliga telefonen. Skyndade mig att ringa. Samtalet gick bra. Puh! Summa kardemumma av det hela med min axel är att man gör inget åt skadade mjukdelar. Ipren och panodil är det som gäller. Låta bli rörelser som gör ont. Jag testar med att jobba som vanligt och se hur det går. Åsså har jag bytt vårdcentral. Det känns skönt att ha gjort det.

Åkte iväg till lilla familjen nu ikväll. Stannar här hela veckan. Blir ledig först på söndag. Då blir det födelsedagsfirande. Lilla Hon fyller tre år. TRE! Det är sant som gamlen säger. Åren går bara fortare och fortare ju äldre man blir. Livet är verkligen en resa. Det är själva resan som fyller livet. Och alla dem man möter på vägen. Några slår man följe med, andra inte, så har det varit i alla tider.
Jag är den näst äldsta generationen nu. Hu, jag får åldersnoja!

Lilla mamman kom med en hoprullad plätta med grädde på. Det såg gott ut. Då fick jag den sista kvarvarande plättan. Den oxå med grädde på. En massa vispgrädde fanns kvar i skålen. Jag sneglar på den o tänker att jag kan göra lite varm choklad. tror ni inte att ungen min läser mina tankar, tar gräddskålen och fyller den snabbt med diskmedel och vatten. Slösaktiga unge!

Imorgon badar jag. Det är bara att bita ihop. Sänd mig en medlidsam tanke.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Det är bara för att jag tycker du ska leva lite längre. Det får du ta. höhö

norrskensflamman sa...

Helt riktigt av Jess. Hon vet ju att du bara ska äta morötter nu.Hi,hi

Gun-Britt sa...

För att slippa bita ihop när du ska bada kan du höra av dej till mej. Jag vet var du kan hitta snygga badkläder som passar oss snygga och välväxta kvinnor. Hör av dej / Kram