måndag 8 mars 2010

Full rulle

hemmavid lördag och söndag med barn och barnbarn. Lingonveckan kom oxå. Puh!
Min bil står ännu olagad. Kanske någon kan titta på den sen.
Vi får se. Idag skulle jag tvätta. Haha. Vi blev utan vatten. Hela jäkla dagen.
Tvättar nu ikväll. Tar det lugnt. Det blir långa dagar nu resten av veckan.
Tror knappast jag får tid till att blogga. Bara så ni vet.
Vädret är då skönt. Idag rasade snömassorna från taket. Det dånade, smällde och brakade. Jag trodde altanen hade rasat ihop allraminst. Näädå, den står pall. Allting annat också. Rara grannen från pyttelilla söthuset skottade av vårt lillgaragetak förra veckan. Fantastiskt gjort! Jag är så tacksam för den insatsen.
Nu väntar jag på våren. Det stundar stora förändringar. Jag vet inte när. Men jag vet att det blir. Jag dör nog en smula då. Men det blir sen. Nu närmast fokuserar jag helt på jobbet. Tack och lov att jag iallafall har ett. Än så länge.

Här har det blåst väldigt friskt hela dan.
Hoppas det mojnar av lite till imorgon....

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Bra att du har ett jobb, skulle oxå vilja ha det. Det är helt underbart at våren börjar komma så smått. Våren är ju förändrigarnas tid.Ljuset kommer tillbaka livet spirar igen efter alt mörker och kyla.Tror inte att du dör en smula utan börjar leva och inte bara andas. Kram min kära vän.