måndag 28 februari 2011

Inte lagomt...

Igår på eftermiddan tog jag mig en promenad. Jag måste ju passa på då det går! Och jag passade på. jag vet inte riktigt hur långt det är dit jag gick men det var en bra bit iallafall. Det blev lite väl häftigt efter dessa sängliggande dagar. Den sista biten fick jag linka fram, ont i foten, ont i benet och ont i kroppen. Uhh! Ringde efter gubben som fick hämta mig.

Idag ska jag gå Fårön runt. Hoppas jag håller någorlunda i ben och fot. Där är det bara att vackert orka hela vägen. Ingen hämtningstjänst där inte. Inte vricka foten, inte halka och sträcka mig, inte....

Förra veckan stod jag på en parkering. Skulle slå ena foten mot den andra för att slå bort snön. Hur det nu gick till så slog jag undan foten på mig själv och dråsade ihop till en hög. Jag brukar ändå stå rätt stadigt på jorden. Jag lade ingen kraft bakom rörelsen så det kom som en fullständig överraskning att något sånt kunde hända. Det hände. Jag gör inte om det. Nu gick det ju bra. En annan gång kanske det inte går lika bra. I mitt jobb är det en fördel att vara hel.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Visst blir man paff när man sitter där på rumpan och inte riktigt hann med vad som hände.Tur d inte gjorde illa ryggen. Härligt prommis väder nu men ta det lugnt.