fredag 25 februari 2011

Lagom temperatur idag!

Jag är däremot inte lagom. Jag konsumerar ipren och panodil och sover mest. Det är den tiden i månaden. IGEN... jag är less.

Jag har varit på vernissage tidigare i veckan med jobbet. Det var kul. Så mycket fin konst det finns. Såg några tavlor jag skulle vilja ha. Fast då får jag lov vänta tills jag vinner på nån lott nångång. Det gör jag ju inte. Så konst på väggarna får jag vackert låta bli. Eller göra själv.

Det efterfågade receptet på dinkelbröden finns här:
http://receptfavoriter.se/recept/grovt-broed-med-dinkel-dinkelbroed.html
Jag följde inte receptet slaviskt. Tog mindre salt, lade till lite annat.
Jag skivade upp bröden innan jag la dem i frysen så jag kan ta fram precis så mycket som går åt. På dollar finns billiga och bra avlånga brödformar. Har du plats och kosing finns det italienska, ugnsfasta brödformar i alla möjliga färger. Jättesöta! De KAN gå sönder. Om man tappar dem. Vilket jag säkert skulle göra. Jag håller mig till mina okrossbara formar. Säkrast så. O,ja.

Jag hann ju inte mer än köpa 6 muggar Höganäs så krossade gubben en av dem. Nu har jag bara fem. Det går ju inte. Men jag får inte tag i en till. Så de får vara fem tills de blir fyra. Glas, muggar och koppar har ju en tendens till att reduceras med tiden....

Nej, jag ska försöka ta mig ut och se om jag inte kan reducera mig själv en smula med en promenad. Nu medan det är ljust.
Ha en skön helg!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Köp gubben en rostfri mugg eller en vattenskopa så du inte får alla glas muggar och koppar sönderslagna.Du bakar och står Du är duktig du.Kram.