tisdag 22 februari 2011

Uppryck!

Nu får det bli ordning med maten och tiderna. Har lyckats få i mig frukost och mellanmål. Iddes inte koka mellanmålsägget utan slog upp det i ett glas, strödde på en aning cayennepeppar och svepte det. Första gången nånsin jag sveper ett rått ägg. Det gick. jodå, jag kräktes inte och det var inte så slemmigt som jag trodde. Gott är det då inte. Även om jag klarade det så hyser jag viss äckelkänsla. Försöker peppa mig med att Rocky, Sylvester Stallone svepte många herrans ägg. Då ska jag väl för sjutton klara av ett enda!

Jobbade i Luleå igår. Idag har jag fixat en hel del planering, ska in och jobba sen.
Alla är less kylan. Jag med. Vill ut. Längtar....kollar min kalender och kan inte låta bli att skratta. I den har jag noterat en viss målvikt fredagen den 4 mars. Det är 7 kilo dit. Vilken optimist jag är!!! Det KAN gå. Vilken triumf om så vore! Pepp, pepp på mig själv. Kom igen nu! Ingenting är omöjligt.....

3 kommentarer:

Jessica sa...

Haha, ja du och Rocky har ju så mkt gemensamt, mamma! ;P

Destiny sa...

Kan han så kan jag!

norrskensflamman sa...

Fy så äckligt det låter.BLÄÄÄ.
Nån dag då du ids så passa på att koka ägg för ett par dagar då. Du är duktig du som går ner i vikt om än det tar tid. Man går ju inte upp det över en natt men vill gärna att det försvinner över en.