måndag 14 februari 2011

Svininfluensa...

Jag undrar om inte gubben ändå fått sig en släng av svininfluensa. Visserligen vaccinerade han sig en gång. Men det betyder ju inte att man INTE kan få den? Tror jag. Feber i 4-5 dagar. Idag är han inte bra men något bättre. Jag frågade igår vad han ville äta till middag. Vad han längtade efter. Hör och häpna: Sushi! Det tyckte jag var en jättebra idé. Gjorde fuskvarianten igen med gravad lax och surimisticks. Men den här gången tog jag avocado och skar upp den i stänger istället för morötter o gurka. Det gillade gubben.Det blev över så idag har jag sushi lunch. Tog svensk pepparrot,pressade citron över mina rullbitar. Nog kan man väl modifiera lite och ta vad man har hemma? Fy, vad gott! Tack Loo för tips om grötris. Jag gör inte den där socker/vinägerblandningen. Häller i bara vinäger i riset. Det går också bra. I fortsättningen kör jag med vitvinäger. Det har jag alltid hemma och jag tror det går lika bra som risvinäger.
Nu ska jag boka bowlingbana. Eller vad man nu bokar. Jag har ALDRIG bowlat. Inte som jag minns iallafall. Ska bli kul. Hoppas bara nu bilen orkar med den här kylan....

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Har aldrig ätit Sushi vi kan ju gå ut å äta det nästa ggr vi äter lunch tillsamans.för det var länge sen vi lunchade tillsammans.