tisdag 15 februari 2011

Underbart är kort, alldeles för kort

skaldade Povel Ramel. Jag håller inte med. Det är helt underbart och räcker länge att komma hem och finna att huset är välstädat, dammfritt och rent. Jätteskönt! Den snuva jag dragits med här hemma har flugit sin kos. Jag VISSTE väl att det var dammet och den förbenade björknävern och björkveden som stått framme i köket på tork. Har haft möte på jobbet idag och kom hem sådär kvart i sju på kvällen. Det är helt underbart att kunna andas. Gubben är nu inne på sin andra feberfria dag så imorgon åker han på jobbet. Jag jobbar också hela veckan. Kan inte sova över eller stanna i Piteå. I den här kylan kräver bilen sin motorvärmare. När jag nu har bara en bil tillgänglig så ska den tas om hand för den är guld värd! Med tanke på hur många hundralappar jag har pytsat ner i dess oljebehållare.....Varför det stör mig så mycket är faktiskt för att vi HAR olja hemma. Onödiga utlägg vill jag ju helst slippa.

För alla er som intresserar sig för min viktnedgång kan jag rapportera att det händer ingenting just. Jag kommer inte under första delmålet. Å andra sidan går jag inte upp heller. Står och stampar nu på samma ställe. Tack och lov ändå. Såg TV 4 en morgon då de gick igenom de mest populära dieterna och just pulverdieten hade värsta viktuppgången när man återgår till normal kost. Hua. Träning behöver kroppen om man ska hålla för jobbet. Risken är stor för belastningsskador. I denna vargavinter kan jag inte träna. Jag kryper ner i soffan med filt och yllesockor och försöker få upp värmen. Igårkväll hade jag total frossa. Jag var iskall och det var varmt härinne.
Det var som om... något kylt ner mig sådär på direkten. Rent kusligt! Sov dock som klubbad med ytterjacka och filt över, när jag äntligen lyckades somna i allt huttrande.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Så skönt att du fick komma hem till nystädat hus det var nog guld värt.fy så kallt det varit å så länge. är jätteless kylan.Min bil saknar fläckt å nog känns det trist att lägga ut pengar på dem. Bra att du håller dig på samma vikt.