måndag 10 maj 2010

Bad bad morning...

Inatt sov jag djupt, väldigt djupt och skönt. Var opp en sväng vid sextiden. Somnade sen om. Så väcks jag av lilla mamman: "Mamma, när börjar du?" Jag kastar en blick på klockan. "för en halvtimme sen!" Ridå.

Min bil signalerade att det finns ingen olja alls i den. Fick låna lilla Micran med blingblingnyckel. Vid fjärde taffliga startförsöket spann den fint. Anlände till jobbet drygt en timme för sent. Såntdär är hemskt. Först nu är jag någorlunda återhämtad efter morgonens elände. Ska strax ut och ta itu med min bil, eventuellt oljeläckage som enligt gubben inte finns. Något fel är det eftersom det nu inte finns olja. Fy, vad oljan är dyr! Köpte två flaskor för strax under fyrahundra spänn.
Sen behöver hela bilen städas och tvättas. Får se om det hinns med idag. Ska jobba lite i datorn sen.

Imorgon är en annan dag.
Tack och lov för det.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Kroppen tar väl ut sin rätt och vill inte vakna när du vill det.Kanske du får möjlighet att vila lite när du nu blir ledig på onsdag em.
Avskyr när bilarna kronglar,dyrt är det ju oxå.