söndag 2 maj 2010

Visst är det härligt..

med pussar och kramar från barn och barnbarn! Åsså glädjer jag mig åt att lilla mammans nätverk vuxit en smula. Smula och smula. Det betyder så otroligt mycket att ha ett bra och stort nätverk kring sig. Sådant är ovärderligt. Absolut. Jag har trots allt varit lyckligt lottad med det genom åren. Inte har det varit så värst jättestort men pålitligt och ... jaa.. tryggt. Som det ska vara.

Idag åkte lilla familjen hem. Jag har inte varit så värst rolig för jag är så hiskeligt trött. Var närmat i koma då Kvitterill vaknade imorse. Lilla Mamman likaså. Tur att ungen är så glittrande glad och lätthanterlig på morgonen. Hon lekte och hade sig med de enklaste saker. Vilken fascinerande livlig fantasi. Jag upphör aldrig förvånas över hennes energi. Kotten däremot är inte riktigt piggelin. Frusen, trött och snuvig. Idag var han då piggare än igår. Men ändå inte riktigt sig själv. Så går det när man inte klär sig varmt. Det är ett ständigt trätoämne nuförtiden.

Efter att ha lämnat av trion hemma hos dem så åkte gubben o jag till Biltema och inhandlade de saker som behövdes till min bil. De hade allt utom bromsbackarna. Åsså glömde vi bromsvätskan. Det är inte värt åka till Biltema igen. Får kolla om bromsbackar finns nån annanstans närmare till. Bromsvätska finns väl överallt?! Får inhandla det på torsdag. Den dan slutar jag tidigare än 18.00. Yeah!
Upptäckte nu ikväll att jag jobbar imorgon. Enligt tidigare schema är jag ledig. Det blev ändrat. Sån tur att jag kollade! Schemat är ändrat tre veckor framöver..

Nej, jag e väldigt trött och jag gafflar på så här in i natten. Slutgafflat nu.
Ha härliga stunder med era nära och kära. Bara för att ni kan. De kommer inte tillbaka. Stunderna alltså. Men man kan minnas dem man haft. Och skaffa sig fler stunder att minnas...

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Nog är barnbarnen livets krydda alltid.
Nätverket behöver inte alls vara stort det är kvaliteten och inte kvantiteten som räknas ,du har så rätt så. Jag har en fördel med mitt nätverk.Jag har ju dig min sanna vän.Du har så fina visdomsord som du delar med dig av till oss som läser din blogg.Kram