måndag 10 maj 2010

Landat i tösens lilla lya..

Idag lyckades jag inhandla två hårbalsamflaskor istället för schampo och balsam. Typiskt mig. Lagade middag: Apelsinkryddade laxfileer med ugnstekta potatisklyftor och stuvad spenat smaksatt med lite viltfond och grov senap. Det blev väldigt lyckat. Lade upp och sydde gubbens jeans. Efter tre sönderkörda nålar och ett antal okvädingsord blev de äntligen klara. Packade bilen full med Kottens cykel, min tvätt som jag inte hann med under helgen, datorn och diverse annat jag bara måste ha när jag är hemifrån. Kottens gamla cykel har fått ny sadel och däcken pumpade. Han ska ha den till skolan imorgon. Hans nya cykel fick punktering.

Jag är lite ledbruten idag efter vedhämtningen igår. Sådär lagomt så jag känner att jag verkligen är otränad. Nästa "styrkepass" blir på onsdageftermiddag eller torsdag. Då ska jag hämta resten från skogen. Just nu sitter jag och väntar på att tvätten blir klar så jag har något att sätta på mig imorgon. Hoppas det hinner torka. Jag gillar inte torktumlare. Där är jag lite gammeldags. Kläderna känns mer okej om de hängs istället för att tumlas. Det är ingen fröjd dra ut en massa småluddig torrskrynkeltvätt ur tumlarn.

Tösen är litelite bättre nu ikväll. Bra. Skönt att det vände till slut. Det tog fem dagar. Seg halsfluss det där. Gubbens knä ska vårdcentralen följa opp. Han ringer dit imorgon. Jag har lite ont i svalget. Jag hoppas verkligen jag inte åker på nåt elände.

Nu blir det jobb i dagarna tre. Sen ledigt. Härligt!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Mums fillibabba låter det som att maten smakade.Det här med symasin ,tror aldrig att jag använder så fula ord och åkallar han med horn som då jag syr på maskin.Är det inte nålen som går av så tjorvar undertråden eller så är tråden slut.
På tal om packa och packa,du har inte funderat på at investera i en husvagn!!!