lördag 1 maj 2010

Idag hade jag brått hem till lilla familjen...

Men det hade jag inte alls behövt. Lilla mamman var på bröllop och barnen var med Loos mamma i stan och hade hur kul som helst. Glada barn dök så småningom upp och Kotten sa att mamma Grön minnsann var mycket roligare vara med än med mig. Det känns jättebra och helt okej. För jag förstår honom helt och fullt. Så sent som jag kommer från jobbet så har det mest blivit tråkiga måstegrejjer som kvällsmat, borsta tänder, natta lillan och såntdär. Jag har känt mig mest som en halvtrött zombie som pustar ut när de äntligen sover. Iallafall, det dröjde inte länge så var de i luven på varandra om småsaker. Lillan fick sitt kvällsbad, sen kvällsmat och somnade först vid niotiden.Kotten o jag poppade popcorn, såg tv och och sen lade han sig utan några som helst protester. Då är han trött. Såg en härlig film: Cinderella man. Den tycker jag om! Jag som inte gillar boxning, men den här filmen hade det mesta. Värme, kärlek, humor, ideal, värderingar och det där som gör en film bra....

Sen hoppas jag innerligt att allt går bra för en liten kille som ska opereras för andra gången. Jag har tänkt så mycket på den familjen nu ikväll.

Lilla mamman kom hem knappt märkbart lullig, glad och söt från bröllopsfesten. Hon var nöjd med sin insats som bröllopsfotograf. Med över 500 kort tagna så måste ju några bli riktiga fullträffar. Efter en dusch, lite enerverande hicka och en kvällsmacka så somnade hon med en gång i sin säng. Det är hög tid för mig att göra detsamma.

Inga kommentarer: