söndag 23 maj 2010

Världen har exploderat

totalt i grönt. Nyss var det grå,grå,brun,brun men idag är den så GRÖN. Jag missade rosornas ansning då björken hade musöron. Hann inte med räfsningen. Kanske det hinns med idag?

Kära bilen är numera i ordning. Förhoppningsvis. Jag frågade om de kunde byta olja och oljefilter när de ändå grejjade på i bilen. Jodå, det skulle kosta 1900 extra att göra det. Ånej, jag har egen olja och filter. Vad kostar själva arbetet? Kolla nu här: Det kostade 230 kr! Olja och oljefilter hade jag ju redan köpt och det kostade 777 kr. Jag sparade en tusenlapp på att handla själv. Bra tips till en viss nybliven bilägare. Blinkblink.

Gubben gjorde en riktigt lökig köttfärslimpa. Jag tålde den inte alls. Däckade totalt och fullständigt i ett jädrans gallstensanfall som varade större delen av natten. Gårdagen ägnades åt hälsokost, typ fil, flingor, frukt, ägg...till middag blev det en liten laxbit i ugn på saltbädd. Helt okryddad. Potatis, sockerärtor och tomat. Drack för lite vatten så efter vedklyvningen åkte jag på kramper i armar o ben o fötter. Det går ju fort att åtgärda som tur är. Drack nån liter o sen ville gubben ut och köra en sväng. Jag var så trött och färdig så den här gången följde jag med och bara slappade i bilen. Såg fyra älgar, två tillsammans och två var för sig, ett rådjur, två flaxiga småspovar, en tjäderhöna och en vilt skummande älv under denna tur. Den inbegrep dessutom en avstickare på okänd, lerig, underminerad skogsväg där vi var nära att fastna så gubben stampade gasen i botten och vi slirade och hoppade fram. Hu,det är ingen höjdare sitta fast i lervälling inne i okänd skog en lördagkväll/ natt.

Idag ska jag se vad dagen för med sig. Och vad jag hinner med.....

Inga kommentarer: