lördag 8 maj 2010

Jag gillar den här "ordningen"...

att vara ute hela dagen. Gubben fixar middag. Jag vill bra gärna pyssla med "karl-görat" utomhus och få markservice. Synd den bara sträcker sig till matlagningen. Det behöver städas, tvättas och hållas efter i HELA huset. Här ser ut som en ungkarlslya. Det är det ju oxå, iallafall under veckorna för då sover jag ju över hos lilla familjen i stan. Har ni hört uttrycket "riktigt duktig kvinna". Jag hörde det nyss. Visserligen handlade det om förra generationens kvinnor men ändå. När jag hör det känner jag mig som en "riktigt usel kvinna". För jag tar hand om hem o karl då jag känner för det. Om jag inte känner för det så gör jag det inte. Jag jobbar ju heltid och mer därtill. Sen så är det allt annat, ju. Frysen är tom på bakverk och fönstren ropar på hjälp. Det får de fortsätta göra. Veden är ändå prio ett inför kommande vintern. Städa gör man ju ändå. Blir det inte av nu så blir det av sen nångång...under tiden får det vara som det är.

Carpe diem!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Riktigt duktig kvinna,Det är väl int negativt eller? Säger som de sa förr du är ett rejält fruntimmer.