tisdag 18 maj 2010

Igår och idag....

Det gick inte byta olja på bilen igår. Istället fick jag felet konstaterat. Det är något med vevstaksnånting. Har göra med att det har frusit där i vinter. Det blir tydlgen så på ALLA peugeotbilar som blir äldre. Bilen ska in på reparation på fredag. Jag ser tusenlapparna rulla. Borde jag byta bil? Medans tid är? Städade igår. Det tog sin tid. Åt nog något olämpligt för jag fick ont i magen i natt.

På morron har jag bott på toa. Det går inte jobba då. Ringde och sjukanmälde mig. Känner mig frustrerad för jag har inte tid vara skruttig i magen. Ska koka te på kanel, ingefära och stjärnanis. Magstärkande te. Sen får vi se. Jag har INTE magsjuka. Det känns inte som någon sjuka utan mer som besvärligt olag i maskineriet. Jag blev riktigt stressad igår. Ovanligt nog. Kanske det gjorde sitt till? Oj, vad solen gassar allaredan. Idag blir en fin dag. För alla andra som är friska och krya.
Jag ska koka te, jag.

Inga kommentarer: