söndag 16 maj 2010

Det gör ont, det gör ont...

Å, fy vad jag vart ledbruten! Lena Ph låt dök opp i huvudet när jag stapplade in. Så ONT jag har överallt. Nu är all fjolårskastveden travad. Dammigt och råttlortigt var det. Jag hoppas verkligen jag är immun mot sorkfebern. Lovar att berätta OM jag får det igen. Dammlunga är en annan sjukdom man kan råka ut för. Jag vet inte om det bara gäller stendamm? Jag hoppas det. Nu är det bara knubben kvar att ta rätt på. Det blir en annan dag det.

Det är suveränt stå i dunklet i bodan. Då ser man knappt någonting och slipper rusa ut för minsta lilla rörelse från kryp, spindlar och mera kryp. Man kan inbilla sig att där finns bara jag och vedklabbarna och inget mer. Det går så mycket fortare då. Jag har blivit riktigt duktig på att intala mig att det är så.

Tog mig en härlig dusch, tvättade håret med Nivea Diamantglans. Får se om det funkar. Tvagade mig med Nivea duschkräm med mandelolja. Jag kan inte riktigt med den. Känns som om man aldrig blir ren. Av vanlig tvål blir man gnissligt ren. Då VET jag att jag är ren.

Imorgon ska Peggan askopp få sin översyn och oljebyte. Jag skulle vilja tvätta och städa ur den. OM jag lägger på ett kol kanske jag hinner med ALLT? Hus och hem och bil. Problemet är att jag bara inte kan lägga på nåt kol. Jag ÄR ohjälpligt hopplös i det fallet.

Imorgon börjar jag dagen med Ipren! Gusskelov för att ipren finns... och astmainhalatorer...Jag skulle aldrig få nåt gjort annars.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

så skönt att det håller på att va klart med veden för ett tag.
Antar att du är på jobbet i dag .
Nog är det bra att iprem lindrar vid aj,aj.Kram